Povinná uniforma: sexy kočka

3. listopadu 2013 v 23:53 | Lennroe |  Seprané spisy
Na "dnešní době" a "dnešní mládeži" mě sere spousta věcí, ale jsem tolerantní, protože vím, že i já seru své okolí a tak toho hodně přehlížím. Poslední dobou, ale nedokážu přehlídnout jednu věc - narůstající sexismus. Žena není ženou, když na prvním místě jejího hodnotového žebříčku není její vzhled. A nestačí být hezká, roztomilá, originální, zajímavá nebo upravená, musíte být všechno dohromady a především - třeskutě sexy! Na tom vše stojí a padá.
A proč to vlastně píšu? Asi jsem se chtěla svěřit. Jsem se sebou většinu času velice spokojená, nemyslím si, že jsem vysloveně krásná, ale rozhodně si připadám celkem hezká a nestydím se za sebe. Nepoužívám make-up ani žádná jiná malovátka, moc se nečešu a oblékám se výlučně podle nálady bez ohledu na jakékoli trendy a sexy vzhled. Nedržím diety, prostě mám určitý pohyb a jím, když mám hlad a váhu mám takovou, jakou moje tělo zovna uzná za vhodné, někdy jsem štíhlá, někdy mám spíš slovanské tvary, ale tlustá jsme nikdy nebyla. A přesto je to všechno špatně. Rodina mi pořád předhazuje, že se nemaluju, kupuju si divné oblečení (málo přiléhavé, z příliš velkých kusů látky atd.), nevypadám jako holky z plakátů, nechci si pořídit čočky, protože se mi brýle líbí. Prý nechápou, proč chci záměrně vypadat hůř než musím. Nedaří se mi vysvětlit, že prostě vynakládám úsilí na jiné věci a nechce se mi složitě se starat o čočky a pořád si na sobě něco rovnat a popotahovat, že posilovny a tělocvičny plné uhekaných paní a holek s podivnou cvičitelkou ve středním věku jsou mi bytostně odporné a že si neumím představit otravněji strávenou čtvrthodinu než líčením, česáním a výběrem náušnic. Prostě mě nebaví se šlechtit a pokud to někomu vadí, nenutím ho se na mě dívat. Možná to zní nadneseně, příliš intelektuálně nebo pozérsky, ale mě doopravdy mnohem víc záleží na intelektu, smyslu pro humor, zábavě a poučení, užívaní si atakdále než tom, kolik se za mnou za den otočí kluků, kolik mám pozvání na rande a jestli jsem obecně považovaná za fašandu.
Je to určitě pozitivní, když je někdo hezký, ale není to jediná pozitivní vlastnost, kterou člověk může mít a já mám skoro pocit, jakoby se na to zapomínalo nebo jako by fungoval nějaký zvláštní princip, který uznává chytrost, kreativitu, laskavost a jiné dobré vlastnosti, pouze v kombinaci se sex appealem. Navíc, když je holka zcela zjevně oblečená jako laciná coura "prostě o sebe jen dbá, má na to ještě věk a časem se jí vkus usadí" ovšem holka neupravená je "prostě prase a není pro to olmluva".
Pořád mám trochu obavy, že článek nevyzní, jak jak vyznít má.
Vyznění má být tak trochu feministické. Dnes už není jediným velkým úkolem ženy dobře se vdát. Dnes je jediným velkým úkolem každého stvoření vybrat si svůj velký úkol. Ať už je to nalezení perfektního partnera, získání dokonalého vzhledu a mnoha obdivovatelů, úspěch na poli literatury, vědy nebo sportu. Důležité je, že je to každého věc. A stejně i po těch letech bojů za nošení kalhot, potraty, volební právo, studia a platy je v pořádku, když je chlap velké dítě, nosí divná trička s logy seriálů, nemyje a nestříhá si vlasy, mluví sprostě, holí se jednou za týden a nechce děti, ale kdyby to samé dělala žena v pořádku to není. Proč je špatně, když má ženská roztřepené konečky, nosí objemné mikiny, neumí vařit, programuje, spravuje si auto, ale nechává si prát a o dětech nechce ani slyšet? Je to přece jen a jen její věc.
Mám mastné vlasy, prostě proto, že jsem byla líná si je umýt. Křivák nosím, protože je mi v něm teplo a namalovaná nejsem, protože odmítám vstávat dřív nebo zkráti snídani. Vím, jak vypadám a že by to mohlo být lepší. A zcela upřímně je mi to jedno. Až budu chtít, aby se za mnou kluci otáčeli, budou.
Vše, co chci je, aby svět uznal právo ženy nebýt sexy 24 hodin denně, ale jen když ona sama chce. A aby se na ženu přestalo pohlížet jako na sexuální objekt, se kterým je něco v nepořádku, když se jako sexuální objekt nechová.

PS: A ne, do prdele, nezávidím holkám, co jsou hezčí než já.
PSS: A ne nemyslím si, že by hloupé a hezké byly méněcennější než chytré a ošklivé
PSSS: Tolik k tomu, jak to vyznít nemá.
PSSSS: Dobrou a intlektuální sny.

Edit: Vidím, že nakonec z toho vyjdu jako obluda, která chodí celé dny v županu a kulichu, myje se jen v neděli a neví, jak se otevírá rtěnka Smějící se Sice je mi to celkem jedno, ale i obludy mají výstřihy a deset párů bot na podpatku, jen je to nebaví každý den. A i kdyby neměly, pořád trvám na tom, že by to bylo jedno.
 

19 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Bonnie Galactic Bonnie Galactic | E-mail | Web | 4. listopadu 2013 v 7:00 | Reagovat

No, já si dokonce myslím, že bylo víc sexy, když měla žena něco, co opravdu nebylo vidět. Jako u Gejši, té stačilo jen ukázat zápěstí a muži byli v rauši. Ale to je jen tak vedle. Nejsem žádná jeptiška, abych chodila zahalená, ale rozhodně nevystrkuju kozy všude na veřejnosti aby se napásly lidských očí... To zní dost pohansky :D

PS: Ale intelekt, inteligentní humor i snažit se pečovat o svůj vzhled jde kombinovat. Já se zas ráda oblíkám, češu a maluju a ošperkovávám cetkama. Ale decentně a proto, že nesnáším stereotyp.

2 Viollet Viollet | E-mail | Web | 4. listopadu 2013 v 7:18 | Reagovat

Článek mluvící mi z duše, líp to snad vystihnut nešlo... Já tudle nedávno slyšela, že vypadám jak indiánský chlop, bo se taky nemaluju a nosím většinou chlapské metalové trika. 8-)

3 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 4. listopadu 2013 v 7:29 | Reagovat

Líbí se mi to a souhlasím...až na mastné vlasy a vaření.
Každej by si měl umět uvařit, to jako jinak pojde hlady, když bude nějakou dobu žít sám, a nebo utratí denně 400 za jídla po restauracích? :D Fakt nechápu, když kdokoli řekne, že neumí uvařit ani vajíčka :D
A ty mastné vlasy - pro ně nemám omluvu pro nikoho. To je to samé, jako by si neumyl tělo. Mastné vlasy jsou už na pohled nechutná věc a člověk s umaštěnou hlavou se hned v hlavě propojí s nějakou fetkou, co se klepe v rohu. Mýt si vlasy nepovažuju za přehnanou péči, ale základní hygienu. I u chlapa (i když mastnej ježek a mastná pleška se hned tak nepoznají).

4 m. m. | E-mail | Web | 4. listopadu 2013 v 7:40 | Reagovat

Já vypadám ráda dobře a upraveně, ale jelikož používám akorát make-up a pudr na zamaskování akné, taky v podstatě furt vypadám nenamalovaně a nevadí mi to. Nějak nedovedu pochopit rodinu, která má na člověka takový kecy. To je snad každýho věc, jak vypadá, i když by zase měl dbát minimálně o čistotu a třeba když se na mě v tramvaji lepí holka s mastnýma vlasama, nečistou pletí a podivným zápachem týdne nekoupání, je mi všelijak. Takovou jsem mívala spolužačku a musim říct, že pohodlí vocamcaď pocamcaď, člověk by měl mít trochu ohledy na své okolí a pokud vyloženě vypadáš nečistě, tak je svým způsobem nutíš se na to dívat.

Ale jestli je to prostě fakt jen o tom, že mají problém s tvým stylem oblékání nebo s nefintěním se, tak ať si škubnou nohou. Ty jim taky neřikáš, co maj dělat.

5 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 4. listopadu 2013 v 8:28 | Reagovat

Ani jako dítě jsem neměl rád omalovánky...

6 Cata Cata | Web | 4. listopadu 2013 v 17:45 | Reagovat

Já chci vypadat dobře. Netrávím před zrcadlem a skříní hodiny ani když jdu na ples natož do školy. Ráno jen zamaskuju potíže pleti, hup řasenku a stačí.
Co se týče oblečení, nejradši mám džíny. Ale i v těch může vypadat dobře. Nelíbí se mi sexy styl alá děvka z bordelu a to ani v líčení.

Prostě ať si každej nosí co chce. Někdy mám náladu akorát na tepláky, někdy si beru šaty no. Ale v zimě mě do sukně nedostanete!

7 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 5. listopadu 2013 v 0:33 | Reagovat

[3]: Já vařím a peču ráda a myslím si, že dobře, ale zase spousta lidí fnguje bez toho aby to uměla, u chlapa je považované za normu, že zvládne akorát umíchat vajíčka a ohřát párky a mraženou pizzu připálí, ale běda jak je to ženská, a o to mi jde.

[4]: , [1]: : Já zase neříkám, že holka nemůže bejt intelektuálka a bejt u toho neustále upravená a dbát o sebe, to je samozřejmě ta vůbec nejlepší varianta. Ale je mi nepříjemný ten tlak na to, že musí. Že jí vzhled nesmí být ukradený. Proč by nemohl, když hezky vypadat nechce, není není to její povinnost (a zase feministická poznámka - u chlapů to prakticky nikdo neřeší).
Jinak hygieny je pochopitelně jiná věc, když z vlasů pomalu kape olej jak z bramboráku o pouti a kolem se vznáší smrad jak z kočičího záchodu, tka to neí v pořádku u žádné lidské bytosti, protže hygiena je součástí preventivní péče o zrdaví, a pro její zanedbávání skutečně omluva není. Mastnými vlasy jsem spíš měla na mysli stav, kdy v jednu ráno doplácáš nějaký úkol nebou dokoukáš film a jsi strašně unavená a víš, že vlasy už by potřebovaly umýt, ale koukneš do zrcadla a řekneš si že v drdolu prostě ještě den vydrží. Ne že by smrděly nebo tak, jen prostě nejsou dost estetické a mě se nelíbí představa, že bych kvůli tomu "co řeknou lidi" měla vstát o hodinu dřív a ještě si je umýt, abych náhodou někoho nepohoršila nedostatkem ženskosti.

8 Maigreur-M Maigreur-M | Web | 6. listopadu 2013 v 13:52 | Reagovat

Proč to píšeš, tk, že to mají ženy úkolem se malovat, já se maluju, jen proto že se chci líbit hlavně sama sobě...jako nelíbí se mi, když trapné malé děcka nosí vypané kozy a minisukénky, pak řvou, až je někdo ojede :-D

9 strasidelnyhalloweensky strasidelnyhalloweensky | 6. listopadu 2013 v 14:00 | Reagovat

Budeme kamarádky??
Bereš mi slova z pusy!!

10 christinemaria christinemaria | Web | 6. listopadu 2013 v 14:21 | Reagovat

Bravo, tleskám, skvěle napsané. Mluvíš mi z duše. ;-)

11 music-germany music-germany | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 14:24 | Reagovat

Nemam co dodat, vidim to uplne stejne! Ma sestra je doslova barbie, jedine, co jsem od ni pochytila je zehleni vlasu, ale taky nemam zapotrebi se malovat, nebo se nejak sexy oblekat, jen abych se libila lidem okolo. A i kdyz jsem sama povrchni, nejsem zrovna zadna Miss World a sere mi, ze se to ocekava proste. Tak. Big plus za Tvuj clanek!!! :)

Terez

12 Akiyama Kara Akiyama Kara | Web | 6. listopadu 2013 v 14:25 | Reagovat

Já se maluju, ale jen kvůli problémové pleti (před akné jsem to nikdy nedělala). Myslím, že máš ve většině pravdu, i když nesouhlasím s těmi vlasy. Já si je myju každý den. Ne proto, abych byla sexy nebo tak, ale spíš chci, aby byly hezké, protože ty jediné se mě na mě líbí a jsem s nimi spokojená. S tím vařením, neumím to moc posoudit, protože v naší rodině vaří chlap (táta) a baví ho to. Mamka peče a baví jí to. Tak jsou všichni spokojení. :)

13 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 14:35 | Reagovat

Byvam casto namalovany, pardon, namazany, ty farby sa na mne rozmazu...

14 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 6. listopadu 2013 v 15:04 | Reagovat

Pěkně napsaný článek. Stačí se podívat na každý holčičí web nebo časopisu - všude nám, holkám, cpou, jak máme vypadat, co máme nosit, kolik máme vážit, jak máme mít upravované nehty... Hm, ani trochu nezávidím holkám, které nemají na práci nic lepšího než se jenom šlechtit. Pak to dopadá, tak, jak to dopadá. Já se teda maluju, ale to už spíše ze zvyku, kdybych byla hezčí, klidně bych to oželela, neoblíkám se úplně podle nejnovějších trendů, ale nevadí mi to. I když vlasy by si měl mýt každý, ono to o člověku něco vypovídá, když má mastnější vlasy nez Snape :D

15 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 15:04 | Reagovat

[8]: Protože cítím ze strany okolí tlak, že bych se malovat měla. Já celkem obdivuju holky, které to baví a jsou na to šikovné, ale já se cítím dobře i bez make-upu a stylingových přípravků, neumím to s nimi a ani nechci a mám pocit, jako bych okolí připadala méněcená jen proto že mě zrovna tahle ženská záležitost nebere. A přitom umím vyměnit na autě rezervu, dát do zdi hmoždinky, naprogramovat web a na nikoho nekoukám skrz prsty, že to neumí. Snažím se bojovat rpoti tomu stereotypu jaká by měla být "správná ženská" a "správný chlap"

[13]: :-D  :-D

Díky všem :)

16 Aailyyn Aailyyn | Web | 6. listopadu 2013 v 15:05 | Reagovat

Tak mně taky záleží na intelektu. Nemám místo mozku pudřenku. Umím nakódovat web a čtu Dostojevského. Přesto se líčím, baví mě být upravená a pečovat o sebe. Protože si myslím, že ke kultivované osobnosti se všeobecným rozhledem patří i péče o zevnějšek. A to i u muže a rozhodně není v pořádku, aby chlap smrděl a chodil v roztrhaném oděvu a i s postavením vody na čaj čekal na mě, protože plotna je přece ženská záležitost. Jsem estét, ráda se dívám na lidi, kterým to sluší, ráda se obklopuju pěknými věcmi. Nevím, kde se vzala v péči o sebe sama ta pejorativnost. Že je to fintění. Komu nebyla dána do vínku inteligence, moc s tím nenadělá, ale se svým zevnějškem můžeme hnout všichni. (Mastné vlasy jsou teda imho zanedbání základní hygieny podobně jako se neumýt nebo si nečistit zuby.) Že by si to lidi vymysleli jako alibismus, proč mohou být líní? Jako nic mi do toho není, když někdo přizná, že je líný a upravovat se nechce, tak ať je. Společnou řeč bychom pak sice nenašli... Ale kdyby alespoň lidi teda nehledali výmluvy a neschovávali to za to, že je to zbytečné fintění a za kecy, jak na vzhledu nezáleží a důležitější je charakter. Jistěže záleží. Ono překonat vlastní pohodlíčko ale bolí, no. Já nerada zahnívám v pohodlí, tudíž jsem zjistila, že ráno věnovat deset minut šminkám mě nezabije a jediné pohodlné oblečení není vytahaná mikina a sešmajdané kecky. Klidně nosím podpatky (aniž bych vypadala jako kdybych se právě chystala na šichtu na E55).

17 &rea &rea | Web | 6. listopadu 2013 v 15:06 | Reagovat

Tvůj článek mi připomněl proslov Ashtona Kutchera (Teen Choice Awards 2013), kde říkal, že nejvíc sexy věc je, když máš něco v hlavě.
_____
Naprosto s tebou souhlasím, k čemu je ti taková holka, která je hezká ale nehorázně tupá. :-D

18 Aailyyn Aailyyn | Web | 6. listopadu 2013 v 15:27 | Reagovat

[15]: "Správná holka" nebo "správnej chlap" možná do jisté míry zavání stereotypizací, ale ať chceme nebo ne, vždycky bude něco, co je typicky mužské nebo typicky ženské. Z biologické podstaty jsme odlišní. Kdyby příroda chtěla, abychom nebyli, nenadělila by nám odlišné pohlavní orgány a rozmnožovali bychom se jako ploštěnky. :-)

19 Bonnie Galactic Bonnie Galactic | 6. listopadu 2013 v 15:39 | Reagovat

[7]: Já mám suchej šampon! :D Ten se na tyhle situace hodí vždycky, hlavně u mě, protože si musim mejt hlavu každý dva dny :(

20 Říjnová Říjnová | Web | 6. listopadu 2013 v 15:47 | Reagovat

Na mastný vlasy jsem alergická, u kohokoliv, kluka nebo holky a to i když má kluk vlasy téměř na ježka.
Vlasy si myju každý den (kromě těch dní, kdy nevylézám z domu, maximálně pro chleba). Dělám to proto, abych já byla spokojená sama se sebou, ne ostatní. Oblékám se podle nálady, někdy mám chuť být elegantní a sexy, jindy mi stačí tričko. Nosím výstřihy, možná až moc velké, jak si myslí maminka, ale dělám to proto, že mi to je pohodlný. Krátký sukně jsou taky fajn, stejně jako podpatky, kecky s děravou podrážkou a velká mikina.
Přestala jsem si dělat pravidelně černé linky, protože jsem líná se malovat a odmalovávat, takže se spokojím s pudrem a řasenkou. Kamarádka se se krásně maluje, ale když nestíhá nebo se jí nechce, jde nenamalovaná.
Peču dobrou bábovku a palačinky, jinak je to horší, ale co si navařím, to si sním. Přibiju si hřebíček, uříznu prkýnko, vylezu na strom, přelezu plot a nevadí mi se zašpinit.
A to všechno proto, že mi je jedno, co si kdo myslí a nějaký stereotypy a správnosti mi jsou ukradený a nemám potřebu řešit, co by se mělo a nemělo.

21 exnarka exnarka | Web | 6. listopadu 2013 v 15:52 | Reagovat

Úplně souhlasím

22 Nepostradatelná Nepostradatelná | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 16:09 | Reagovat

Skvělý článek.. :) jako z mmého života, i když já se maluju trochu víc než jen make-up, ale když namalovaná nejsem taky mi to nevadí ;) a at si lidi kolem myslí co chtějí ;)

23 Aya Aya | 6. listopadu 2013 v 16:12 | Reagovat

Súhlas, chlapi, a aj niektoré ženy, by si mali uvedomiť, čo je v živote dôležité. Ako si napísala - aj my máme právo občas kašľať na svoj vzhľad. Hygiena je prvoradá, to áno, ale ak si týždeň napríklad nebudem holiť nohy, čo koho do toho? Najmä ak je už zima a aj na telocvik nosím dlhé tepláky. Nech si len všetci myslia, že som divná.

Ale keď sa žena dokáže vkusne namaľovať a k tomu sa skvele obliecť, a navyše má aj niečo v hlave, je to geniálna kombinácia. Ja osobne sa maľujem, keď idem do školy alebo medzi ľudí, ale všetko, čo to obnáša, je korektor a púder v malom množstve, a nejaké tie tmavé očné tiene. Šperky mám rada, ale vo forme zaujímavých príveskov - zvlášť rada mám tie s motívmi fantasy, na drakov nedám dopustiť. A vzhľadom na to, že som aj fanúšikom Steampunku, Doctora Who a ďalších x vecí, samozrejme, že niečo, čo mi to bude pripomínať, budem mať na sebe. Ale pripadá mi to nápaditejšie, než tuctové korále alebo srdiečka, ktoré má každá druhá. Mám svoj štýl a som naň hrdá, a každý ma môže..., ak sa mu to nepáči. 8-)

24 Sonča Sonča | Web | 6. listopadu 2013 v 16:12 | Reagovat

Skvělý článek.. se vším plně souhlasím.. :)

25 Scratilove Scratilove | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 16:13 | Reagovat

Skvěle napsáno, plně sdílím tvůj názor. :-D

26 -MSW- -MSW- | Web | 6. listopadu 2013 v 16:20 | Reagovat

Super článok presne toto sa mi v poslednej dobe stáva dosť často.že chalani chvália zmachlené hlúpe kravy čo sa rehocú na každom jednom slove a rozprávajú tónom rozmaznanej slečinky.už mi to fakt lezie krkkom -_- no,dobre aj ja sa maľujem ale dávam si len špirálu a nič VIAC..žiadne kilo mejkapu navyše..a aj ked nosím okluiare,nemyslím si,že som škaredá aj moje kamošky to vedia.proste,nie každý človek,ktorý ma nejkú chybyčku krásy je škaredý!a ako si to v článku vystihla,je to každého vec. :-)

27 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 16:27 | Reagovat

[18]: To je docela zajímavá představa, ploštěnka :D

28 Tai Todd Tai Todd | Web | 6. listopadu 2013 v 16:37 | Reagovat

Můžu jen souhlasit, až na a to už tu pasdlo, mastné vlasy a vaření, jinak nemám jedinou výtku. Irituje mě ten trend, kdy ženská podle ideálů musí být do puntíku tak, jak se říká, že má být, kdežto chlap je klidně vágus, jako kláda a nikomu to nevadí. Taky nepatřím mezi ty, co by se rády fintily a líčily, spíš naopak. Ano umím se nalíčit a obléct hezky, dělám to, ale svým stylem, tuška na oči, řasenka a nazdar, kalhoty a tílko a je dokonáno, k čemu hodina příprav a pro co? Aby bylo okolí spokojeno? Pro mě je důležitější, co má člověk v hlavě, jo že má ten vnitřek i hezký obal je plus, ale když je obal bez vnitřku, je to k ničemu.

29 L. L. | 6. listopadu 2013 v 17:03 | Reagovat

Mám pocit, jakoby jsi dělala, že to tak vždycky nebylo? Nechci útočit, jen na mě působí, jakoby jsi objevila tuhle věc až teď a úplně "wooo, to je novinka" :D Ženy vždy "měly" vypadat dobře, upraveně. Ženy jsou krásné bytosti, když se o sebe starají. A celkově... Nemyslím si, že jsem moc povrchní člověk. Zajímám se o duchovno atd., chápu že život není jen to materiální. Ale nesnáším kecy typu, že víc záleží na intelektu. :D Intelekt není vidět. A žijeme ve světě, kde existuje určité.. em, fyzično. Zkrátka ve hmotné světě. A to co vidíme, je hodně důležité. Takže ne - neříkám že je dobře když je holka nádherná, ale blbá nebo zlá. Ale říkám, že když je holka vyloženě ošklivá (pod tím si každý představí co chce) a má úžasnou povahu... mě to prostě vadí. Ne, že bych jí hned hodila někam pryč, že se s ní nebudu bavit. To ne. Ale prostě vzhled je taky důležitý. Stejně jako to uvnitř. NAstejno. Neříkám ti, že se máš malovat a co máš nosit, ale trošiličku mi přijde, že "odsuzuješ" holky, co to všechno dělají, že hned musí být výsledek dnešní doby anebo uvnitř k ničemu.
A hlavně - pokud to vše dělá člověk pro sebe, ničemu to nevadí. Já se nemaluju pro ostatní. Vím, že se na mě nikdo neotočí ani kdybych byla zmalovaná k nepoznání. :D Ale chci vypadat dobře sama před sebou. Moct si říct, dnes vypadáš dobře, i kdyby to bylo třeba dejme tomu díky 5cm černé tužky kolem očí, což by se nikomu nelíbilo. Dělám to pro sebe. Kvůli sobě si oblékám oblečení, co obepíná postavu. Proč? Protože se mi líbí hubená postava, mám ji, a jsem na ni pyšná. Atd. Ne všechno je kvůli nátlaku společnosti nebo ostatních.
No, a taky všechny holky co jsou na venek "neupravené" a "neženské" a neumí typické ženské věci, nemusí být krásné uvnitř, trochu to tak vyznělo. :D

A navíc si myslím, že něco je i dané přírodou. Podívej se na ostatní druhy. Zvířata nemyslí jako my, a samice jsou stejně hrdé, "elegantní" a nádherné. A samci jsou silní, větší, schopní. To nejsou stereotypy, které by jsme si my lidi vymysleli, tak to prostě je. Neříká, že pokud taková nejsi, nemáš právo žít :D ale jen jak to vidím. Každý ať si žije jak chce.

Ale článek chápu, musela sis prostě vypsat. Ale nemyslím si že dnešní doba je o něco horší. Žena před x lety mohla psát, jak je otravné, že je nucená nosit korzet, že ho nechce nosit, nechce mít úzký pas atd. Každá doba má svoje.

30 ta obyčejná ta obyčejná | Web | 6. listopadu 2013 v 17:26 | Reagovat

Já osobně nemám ráda pocit, kdy si připadam jako šmudla vedle holek, které přípravou vzhledu do školy stráví hodinu. Nejradši mám rifle a svetr, rozpuštený vlasy a žadnej pres. Takže souhlas :).

31 S.C.Sidheag S.C.Sidheag | Web | 6. listopadu 2013 v 17:43 | Reagovat

Akoby som seba počula, občas sa namalujem, viem že tak vyzerám lepšie ale som lenivé prasa a som vôbec rada ak ráno stihnem pravidelné rituály a nezmeškám školu, nieto ešte pridať maľovanie. Obliekanie, už som si zvykla na dievčatá, ktoré rady vystavujú svoje prednosti. Ak ich to poteší, pre mňa za mňa, možno by som aj jabola taká kebyže nie som pri sebe a nehanbím sa za seba. Inak zbožňujem topenie sa vo veĹkých mikinách, to je proste :333 čo sa vlasov týka, nemám rada keď sú mastné, vadí mi to. Kým som celý víkend doma alebo cez prádzniny, a nehrozí ísť von, mám hlavu mastnú aj nejaký čas nie samozrejme celý týždeň :-D ale také 3-4 dni zvládam a potom už mám varovný signál "bolo by ich trbea umyť" inak si ju umývam každý deň, kedže aktívne športujem a hlavu mám vždy spotenú :-) Minule som sa čosi čertila, že aké sú chlapi svine, nevedia si vážiť ženy. Sexizmus ide dopredu, tiež sa mi to nepáči. Nevravím, dobre, v spálni nech si robia čo chcú ale na verejnosti ? Páčia sa mi doby ako kedysi, dvadsať sukien a chlap bol hotový ak videl ženskej vôbec členok a bol uchvátený z jej nôžok. Sakra rozpísala som sa, pardon :D

32 Trauma Trauma | Web | 6. listopadu 2013 v 18:06 | Reagovat

chápu, mám to úplně stejně, vyrůstala jsem se starším bratrem takže mám trochu klučičí styl v oblékání apod. ale mám pocit že od okolí jsem pořád tak nějak tlačena do sukní a podpatků (já nerada sukně, já ráda když si můžu kdekoliv sednout, i na zem, a podpatky dělají kravál)
sexy se dělám jen když mám náladu a celý život poslouchám od spolužaček nebo maminky jak by mi slušely šaty, barvy, jak mám krásnou postavu a štíhlé dlouhé nohy, které by ony tak rády ukazovaly kdyby to měly taky... ale já nechci a je to tak správně
co se týče kluků, lidi kteří se se mnou začnou bavit když si zrovna dám záležet na vzhledu stejně většinou za moc nestojí, pro mě nejdůležitější lidi v životě jsem poznala ve vytahaném černém svetru nebo něčem v čem jsem já opravdu já 8-)

33 Em Zet Em Zet | Web | 6. listopadu 2013 v 18:09 | Reagovat

Je rozhodně skvělé, že se nenecháš nikým ovlivnit, kéž by to takhle dokázali všichni. Měj svůj názor a nenech, aby ti ho někdo vzal! :-) Jinak přihodím svůj názor na věc - já se líčím, ovšem nijak hodně, používám pouze korektor, někdy tuhý a někdy tekutý a řasenku, občas si dám takový výborný lesk na rty červený, on hrozně hezky voní a mně chutná. :-D Ale nedělám to kvůli ostatním, nedejbože kvůli klukům, dělám to prostě pro sebe, baví mě to a ráda si sama sobě připadám hezky a hezky si připadám, když nevidím akné na svém obličeji. :-D Taky se ráda elegantně oblékám, nosím podpatky, apod., prostě se mi takovýhle styl strašně líbí, jsem to já. :-D
To ale neznamená, že jsem nějaká fiflena! Nemám ráda lidi, kteří si myslí, že když se holka maluje a nosí hadry jako já, tak je to nějaká nána namyšlená hloupá. Mně totiž také záleží na intelektu, dokonce inteligenci vyžaduju u svého okolí, se kterým se stýkám, a tak to nějak dopadlo, že všichni mí přátelé jsou inteligentní a můj přítel je snad geniální nebo co, to byste ho museli znát. :-D <3
No prostě, hlavně nesoudit lidi podle toho, jestli se malují, nebo jestli se nemalují. :-)

34 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 18:12 | Reagovat

Jednou přijdeš na to, že kecy ostatnícch lidí nemají žádnou cenu. Člověk má žít tak aby byl spokojený sám se sebou a ne tak jak si to představují druzí. Každý si žijeme svůj život sám za sebe a pokud nikomu neubližujeme nebo jej neobtěžujeme nějakým nevhodným chováním, tak do toho nikomu nic není, jak si my sami žijeme. ;-)
Když se někdy dostaneš do situace, že budeš potřebovat pomoc ostatních, tak ti tihle poučovatelé stejně nepomůžou. Ale pomůžou ti lidé, kterým bude úplně jedno jak vypadáš nebo co na sobě nosíš. ;-)

35 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 18:13 | Reagovat

[13]: To jsem mohl čekat, že z tebe vypadne nějaká taková blbost. :-D

36 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 18:44 | Reagovat

[29]: Ježši, to ne, já naopak obdivuju, když je holka povahově fajn a to všechno a k tomu o sebe dbá a umí se hezky namalovat, protože já to neumím, nikdy mi to nešlo. Jsem poslední člověk, který soudil lidi podle vzhledu ve smyslu "to je barbína, ta bude určitě blbá"
Já jen hájím právo každé holky být "ošklivá", kdykoli se jí chce.
(Chtěla jsem tady citovat Winstona Churchilla, který měl krásný památný citát o mužské a ženské kráse, ale našla jsem jen, ten, že na Američany se vždy můžeme spolehnout, že udělají správnou věc, poté co zkusili všechno ostatní :D )
Mimochodem s tím korzetem je to přece úplně stejné, okolí od tebe něco očekává, protože jsi, co jsi. Jenže teď jsme o sto let jinde, tohle mělo být dávno překonané.

[32]: Jo, to je přesně ono, přesně můj postoj. Vždycky když mám jednou za čas chuť, dám si záležet a namaluju se a učešu (z nedostatku praxe mi to trvá neskutečně dlouho) a pak se proklínám, protože mi každý předhazuju, že bych tak měla chodit pořád. Něco ve smyslu "vidíš, že to jde". To samý s klukama, hned vím, jestli se jim líbím já celá nebo jen obal, když je potkám na čundru v pánským svetru a děravých džínách nebo když na mě čumí, protože jsem se zrovna vyfikla. KOnečně to někdo pochopil beze zbytku :)

[30]: To je další z věcí, který právě považuju za tlak okolí. Přijdeš někam úplně normálně oblečená, skutečně normálně, i upravená a stejně si připadáš jako něčí chudá příbuzná, protože na tebe prostě všichni vyčítavě koukají, jaktože nevypadáš jako "ostatní holky."

Jinak hodně píšete, líčím a hezky se oblíkám, pro svůj dobrý pocit. A to je přesně ono, je super, že se pak cítíte dobře. Mě to dobrý pocit nepřináší, když jsem namalovaná jsem nervózní. z doplňků zvládám nosit jen šátky, řetízek a jednoduché hodinky, všechno ostatní mě rozčiluje, takže se ve výsledku jen ošívám a žádný "pěkný pocit" z toho, že jsem si na sobě dala záležet, nemám. A to je to, co většina nedokáže pochopit. Je super, že se ostatní holky malují, sledují šoubyznys, nosí doplňky, chodí na aerobic - dělají to proto, že jim to přináší uspokojení. Já to nedělám proto, že mi uspokojení nepřináší a píšu o tom proto, že to moje okolí nechce tolerovat, což mi sice nebrání v tom žít si jak chci a mít se fajn, ale je to pro mě nepříjemné.

37 Amia Amia | Web | 6. listopadu 2013 v 18:46 | Reagovat

Ach bože, o tomhle jsem se hádala celé léto.
Teda, celý můj život mi předhazují, proč se proboha nemaluju a víc o sebe nedbám. Až letos v létě jsem se dozvěděla, že jsem neskutečná špindíra a naprostý...ani nevím co, prostě děsivé prase, jen kvůli tomu že se nelíčím a mám méně(!) oblečení a bot než brácha.
proč jsi tenhle článek nenapsala už v červnu, holka?
Taky mi je věčně předhazováno, proč jako chci vypadat ošklivá? To chi... to by bylo na dlouho :-)

Závěrem, fakt nejsi sama. A já jsem ráda, že nejsem sama

38 Adél. Adél. | Web | 6. listopadu 2013 v 19:25 | Reagovat

Cato, jsi můj člověk:D

39 Aailyyn Aailyyn | Web | 6. listopadu 2013 v 19:26 | Reagovat

Když on když to někdo postaví takhle: "Já o sebe nepečuju," tak si pomyslím, že je tak trochu pokrytec (nad povahou si prostě nevyhoníš, všem nám na vzhledu záleží, fakt byste byli s partnerem, kdyby vás nepřitahoval?) a tak trochu nekulturní barbar a nekultivovaná osobnost. K péči o duševno péče o tělo imho nevyhnutelně patří. Neoslňují mě intelektuálové, co si okázale zakládají na tom, že šminky fuj, hadry fuj, já jsem lepší, já se starám o svého ducha. Tyhle věci navíc nejsou nutně atributem otrocké příslušnosti ke stádu. Jste-li kreativní duše, není rozdíl v tom, jestli svou kreativitu ventilujete skrze foťák, tužku nebo oblečení. Já se ráda oblékám hezky, řeším, jestli mi to sluší, prostě proto, že mě ty kombinace, co k sobě jdou, baví vymýšlet. A taky se samozřejmě mám ráda a chci se sobě při pohledu do zrcadla líbit. Není mi to jedno jak vypadám ne kvůli mému okolí, ale kvůli mně. Cítím se dobře a když se můžu cítit ještě líp díky tomu, že se doma učešu a namaluju si nehty a nechodím po bytě s mastnou hlavou, proč to nevyužít.

40 Siwa Siwa | Web | 6. listopadu 2013 v 19:39 | Reagovat

Nemám moc času se k tomu víc vyjádřit, možná později, až si zvládnu přečíst i komentáře, ale stihnu tohle: jsem s tebou. :-D

41 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 19:47 | Reagovat

[39]: Na většinu toho, co píšeš už jsme asi reagovala, tak jen na partnera a jeho přitažlivost. Ne každého přitahují všeobecně uznávaní krasavci, samozřejmě, že mě kluk musí fyzicky přitahovat, ale zaměřuju se na detaily a ve výsledku tan kluk třeba není obecně hezký, ale mě se líbí. Neplatí, že jen ten kdo je hezký se může líbit.

42 Ivanitko Ivanitko | Web | 6. listopadu 2013 v 20:20 | Reagovat

Po celou dobu čtení článku jsem měla pocit jako by jsi mi mluvila z duše, i když někdy mám prostě období, kdy se snažím být sexy, ale jindy chodím jak nějaká můra. Dík za článek, potěšil mě.

43 Aailyyn Aailyyn | Web | 6. listopadu 2013 v 20:22 | Reagovat

[41]: Tak teď mícháš opečovávanost versus snahu se otrocky přiblížit unifikovanému ideálu krásy. Já taky neměřím metr osmdesát, nemám míry modelky, ani dlouhé blond vlasy a u kluka tudíž nekoukám, aby měl svaly a tvářičku z plakátů. Ne každý, kdo o sebe dbá, je automaticky vystajlovaná figurína s vymytou hlavou, no. Pro mě je nedbat o tělesno trochu pozéřina, jste-li natolik inteligentní, že se rozvíjíte po duchovní stránce. Kdo se nerozvíjí ani tak, ani tak, ke štěstí mu stačí lahváč a telka, no, i tací jsou. :-)

44 Ančí Ančí | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 20:40 | Reagovat

to je síla, konečně tohle dokáže opravdová a nefalšovaná holka říct na rovinu! jo, taky si nerada meju vlasy, ale z divných popudů si kupuju šampon, balzám na vlasy a ještě si to koupu v kopřivě - víte proč? protože mít lupy je největší chyba na charakteru ! :-D

prostě s tím souhlasím...

45 L'Artiste L'Artiste | Web | 6. listopadu 2013 v 20:45 | Reagovat

Medaili za tohle. Výborně napsané. Nemám Chuť číst všechny komentáře, ale je mi jasné, že reakce jsou rozporuplné. Žena není robot, nemusí být neustále perfektní. Stejně nejpřitažlivější a nejzajímavější je sebevědomá a chytrá žena. A na tohle se žádný make-up, hluboký výstřih nebo podpatky nepotřebují. S tímhle se holka musí narodit.
A na závěr - okolí to může být srdečně jedno. Lidé, kteří mají ve zvyku mluvit ostatním do života, obvykle neví, co si počít s tím svým. Proto už jsem podobné "dobře míněné rady" přestala poslouchat :-) (a jsem spokojenější)

46 shariony shariony | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 20:48 | Reagovat

Ha, souhlasím s tebou!! Ať vyzněl pro někoho jakkoliv, já bych to nenapsala líp. Přesně, po tom všem, po vydobytí si volebního práva, zodpovědnější zaměstnání atd. pořád bude na prvním místě pro ženy vzhled? Případně po práci večer vařit a uklízet?? Pcháá! :-P

47 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 21:20 | Reagovat

Ideál krásy se holt změnil a s ním i kult. Zatímco dříve se bral ohled na cudnost, nyní to na mě působí, jako by nastal věk kurtizán. (I když sama mám co říkat, když nosím síťované punčochy.) Malovat se mě baví, už jenom to vytvářet. Ale make-up jako takový si mileráda odpustím,v životě su si jej nekoupila. A ani to nemám v plánu.
P.S. Neumím moc vařit.
P.P.S. Navzdory síťovaným punčochám nešlapu chodník. :D

48 Normální člověk Normální člověk | 6. listopadu 2013 v 21:37 | Reagovat

No a? At' z toho klidně vylezeš jako obluda v županu. Můžes si to dovolit protože píšeš fajn a pravdivý věci hele :D

49 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 6. listopadu 2013 v 21:47 | Reagovat

Já to dřív vůbec neřešila, jak vypadám. Pak jsme se jednoho dne s mojí kámoškou vsadily, že se budeme měsíc chovat jako neskutečný barbíny a taky jsme to dodržely. Postupem času jsem se dopracovala k tomu, že se ze starostí o můj vzhled stala naprostá samozřejmost a dneska si nedovedu představit, že bych si měla obout boty bez podpatku nebo alespoň na klínu nebo nedej bože měla někam jít nenalíčená.
Je to ale MŮJ svět, takže je mi úplně jedno, jestli se ostatní holky taky malují nebo sedí každé ráno celé nešťastné před narvanou skříní jako já, protože "nemají co na sebe". Já jsem prostě já a ony jsou ony. Ať si každý žije a chodí jak chce - jen mám jedinou podmínku: Vadí mi vyloženě zanedbaní lidé, co si nestříhají nehty, smrdí, že z toho veverky padají ze stromů, mají mastné vlasy (promiň) a více snad vysvětlovat ani nemusím. :)

50 Amy Amy | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 22:00 | Reagovat

Taky mi to mluví z duše. Dnešní společnost je tak hrozně sešněrovaná hloupými ideály, které si sama vymyslela, až je to někdy smutné. Hlavní proud pořád tvrdí, jak je originalita super a přitom první věc, kterou udělá stádo, když uvidí originálního - odlišného jedince je, že ho označí za out podivína, který se nedrží trendů a tudíž musí být divný a do stáda nepatří... To mě na dnešní společnosti štve hodně. Ale asi to tak bylo vždycky a já s tím moc nezmůžu... Jinak se taky maluju ráda, ale taky hlavně proto, že mě to baví. Na make-up kašlu, akorát to dusí pleť. Čočky nosím hlavně kvůli sportu... a miluju mikiny :D Já třeba nechápu holky, co se musí malovat i o víkendu, který tráví prostě a jenom doma. Z toho vážně nemůžu :D Já klidně o víkendu vypadám jak strašidlo (někdy i přes týden) a je mi to jedno, protože vím, že mě můj přítel miluje prostě takovou, jaká jsem. I ráno, když jsem rozcuchaná a stíny mám po celém obličeji :D

51 alzbjetta alzbjetta | 6. listopadu 2013 v 22:05 | Reagovat

je to kazdyho vec, podle toho jak se cítí:) ja se treba citim dobre namalovana atd. atd. a jinak bych nevylezla :D pokud se citis ty dobre tak jak jsi, neni co řešit i kdyz je pravda ze nezabranis tomu aby(jsme)se divali na vzhled... ale rika se, ze se nejvic libime kdyz jsme sami sebou:)

52 zlatejmlok zlatejmlok | Web | 6. listopadu 2013 v 22:24 | Reagovat

Napíšu k tomu to, co píšu ke všem článkům. Za prvé, je to na hovno. Ale ne styl, ten se mi líbí. Dlužno pak říct, že je integrální součástí každý osobnosti, jak vypadá a oblíká se, protože to vypovídá o tom, jak se chce jevit ostatním. Takže vlastně kdo chce hodnotit ženu, měl by číst Husserla. Ale já mam třeba nalíčený holky rád, nicméně nejsměj to bejt takový ty "explicitně sexuálně dostupný", protože mě jako kluka uráží, že by na mě mělo zabrat tak málo jako hlubokej výstřih a namalovaný tvářičky s krátkou sukýnkou. Holčina musí být osobnost a k tomu být i dobře ustrojená. Pak jsou všichni na světě šťastný a třeba se pak rozejdou. Jako se to stalo mě. Oujé. (nechoď na můj blog)

53 baywatchnights baywatchnights | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 22:37 | Reagovat

Přesně tak, nejlepší je nelíčit se. Jestli se mi nějaká holka líbí, tak pro její přirozenou krásu. Když ji mám políbit na tvář, tak chci líbat tvář. Nechci líbat make-up (což se mi u některých dívek sem tam stalo).

A když se mám do nějaké dívky přímo zamilovat, tak se přece zamilovávám do její duše. A ne do její vrstvy make-upu nebo dalších líčidel.

U těch vlasů je to ale přece jen něco jiného. Když chci hladit dívku po vlasech, tak chci, aby šlo o hebké vlasy. O to samé pochopitelně budu pečovat u sebe.

I u mě je rozdíl v četnosti mytí vlasů, holení apod. ve chvíli, kdy mám po svém boku nebo kdy chci zaujmout nějakou dívku; vs. ve chvíli, kdy takovou dívku momentálně nemám. :-)

54 Weiler Weiler | Web | 6. listopadu 2013 v 22:54 | Reagovat

Neni nad to, když si ucházející holka stěžuje na nespravedlnost světa :D Když si vysvětluje přehnaný nároky svýho okolí jako nějaký všeobecný podmínky a mediální filosofii povrchního vnímání člověka zaměňuje za údajný "sexismus". News flash: obecně nikoho tak moc nezajímá, jak kdo vypadá, pokud se ale člověk pohybuje ve vrstvách, které na vzhled dbají, měl by takové reakce možná očekávat. Asi jsem sexista, ale samozřejmě se mi líbí holky, co dobře vypadaj a ty, co ne, jsou mi... kdesi.

55 Elie Elie | Web | 6. listopadu 2013 v 22:55 | Reagovat

Naprosto dokonalý článek. Ale já jsem pozér a ve většině případů se snažím na veřejnosti nějak vypadat a zapadnout. 8-)
Nemám co nabídnout po stránce intelektu, chování :-? ani estetických vjemů a tak se musím snažit, aby mne aspoň ocenili snahu. A navíc jsem si zakázala schovávat se do vlasů, nebo příliš velkého oblečení abych přivykala na nutnost komunikace s lidmi. :-x

56 hogreta hogreta | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 23:14 | Reagovat

Soucítím s tebou:-D. Naštěstí se pohybuju mezi lidmi, kterým je to, jak vypadám, úplně jedno, zajímají je jiné věci - třeba "včera jsem programoval do tří do rána" a "proč mi doprdele nejede buffer v openGL" 8-O. Jo, na fakultě informatiky jde o všechno, jen ne o vzhled a už vůbec ne o nějaké holky :-D. Donutilo mě to zamyslet se nad tím, jestli si tam vlastně někdo všimnul, že mají mezi sebou jednu holku. Hmm... Řekla bych, že 80% to nijak zvlášť nezajímá :-D. A to samé učitelé. Patřím asi k těm šťastnějším, které si mohou dovolit přijít i ke zkoušce na vysoké škole v teniskách, riflích a mikině - a všem je to fuk.

Z druhé strany jsem občas ráda, když se můžu cítit jako holka. Kvůli toho jsem taky začala tančit orientální tance, protože to je hodně o ženskosti. A pomohlo mi to, myslím. Třeba jsem se přestala hrbit a celkově si myslím, že ze mě začala vyzařovat jakási "ženskost", kterou jsem předtím nikdy neměla - a to bez toho, abych se musela malovat nebo se sebou něco dělat. Ale je pravda, že někdy mě to baví, někdy mě baví o sebe pečovat. Super na tom je, že když na to zrovna nemám čas, není problém se třeba nenamalovat a jít do školy. Nemusím to řešit, prostě chodím ven a starám se o sebe tak, jak se mi zrovna zachce:).

57 LuSsy LuSsy | Web | 6. listopadu 2013 v 23:30 | Reagovat

S některými věcmi s tebou souhlasím, ale s některými zase ne.
Já mám takový pocit, že jsi lenivá se o sebe starat. Nikdo neříká, že musíš mít make up ťip ťop a nebo se oblíkat do oblečení, ve kterém se necítíš, ale dbát o sebe bys mohla.
Já zastávám názor, že by měl člověk o sebe pečovat a je mi jedno, jestli je to muž a nebo žena. Beru obě pohlaví jedním měřítkem. Nebudu se bavit s člověkem, který není upravený (umytý, čistě oblečený).
Klidně se nemaluj, nikdo ti do toho nemá co kecat, je to tvé rozhodnutí. Já jsem taky ráda nenamalovaná, ale když jdu ven, tak se namaluju. Používám jen věci, které potřebuju (podle sebe), což je korektor, pudr, tekutou linku a podle nálady i řasenku. Rozhodně se nelíčím kvůli ostatním, ale kvůli sobě. Když jsem namalovaná, tak se cítím mnohem lépe.
Je blbost říkat, že ti na vzhledu vůbec nezáleží, protože by to byla lež. Každému na vzhledu záleží, i když to třeba není priorita, pořád je to o tom, jestli ti je ten člověk sympatický. Je fajn, že se soutředíš na jiné věci, ale jako chodit se špinavou hlavou... Really? o.O To snad musí vadit i tobě samé...
Ovšem nemysli si, že když se namaluješ, tak se za tebou budou kluci (chlapi) otáčet. :D Nejspíš budeš muset vyzařovat něčím, co je zaujme a nebo mít prostě luxusní postavu a umět ji zvýraznit. Tady u toho vůbec nejde o líčení. ;)

58 Čokinka Čokinka | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 23:47 | Reagovat

V něčem souhlasím a v něčem ne. Ale hlavně si myslím, že každá holka se chce někdy líbit a být sexy. Není na tom přece nic špatnýho, já se líčím, oblékám pěkně a dbám o sebe každý jeden den a nemyslím si, že sem považovaná jen sexuální objekt a všichni mě pozorují, jen prostě když se někdo podívá, chci se líbit. Podle mě je to v pořádku a hrálo se na to odjakživa. Žena má muže prostě upoutat, pro feministky je to sice nefér a špatné, ale tak to prostě je.

59 Ter. Ter. | Web | 6. listopadu 2013 v 23:49 | Reagovat

Já s tebou naprosto souhlasím.

[57]: Podle článku toho ze slečny vyjadřuje víc než dost ;). Má rozum - to by mělo chlapy upoutat.

Když občas projedu instagram a vidím videa, na kterých se slečny pouze ksichtí, posílají pusinky a ukazují světu, jak jsou krásné,... Škoda slov. :D

60 Elena Elena | Web | 7. listopadu 2013 v 9:21 | Reagovat

Na dnešní ženu/dívku se dnes nákladá tolik povinných parametrů, kterými se musí vyznávat, aniž by se už někdo zajímal o to, čím ona doopravdy je.
Onehdá se mě jeden spolužák zeptal, zda umím vařit. Odpověděla jsem, že ano, ale že mi ještě občas někdy nevyjde udělat maso. Koukal se na mě jako na největšího kripla, protože ve světě mužů je všeobecné pravidlo, že žena prostě umí uvařit vše, co si zamanou.
Smůla je, že kdokoli napíše podobný článek jako ty, je okmažitě odsuzován ze závisti, lenosti, ošklivosti, nechápavosti,... nu, co už s dneším světem ;)

61 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 21:20 | Reagovat

[47]: Taky dva páry síťovek mám :) prostě se mi líbily (a nedělaj se na nich oka :D )

[52]: A mojí součástí je, že vystajlovaná jsem vyjímečně a většinou vypadám jak ajťák v sukních a tak se chci jevit ostatním. Mimochodem lepší reklamu sis udělat nemoh.

[56]: Od doby co bydlím na strahově mám přesně stejné pocity, je to paráda! A s orientálními tanci nebo prostě tancem obecně máš pravdu, jedna to člověku úplně napraví držení těla a jednak to fakt dodá určitou jiskru.

[57]: To máš velmi správný pocit, na česání a malování se mi skutečně většinoou energií plýtvat nechce. A co se týče vlasů, už jsem to vysvětlovala výše, je jasný, že není normální mít vlasy smradlavý plný bordelu a mastný, že ti po nich klouže ruka, ale mejt si vlasy každej den mě ani nehne, první den jsou rozpuštěný, druhej den je trochu zasponkuju a pak jdou copu nebo do culíku, dokud voní a zdaj se mi přijatelný.

Zas prosím nezaměňujte ženskost a parádění a tyhle věci s čistotností, já jsem na lidi co smrdí a chodí tejden v jedněch hadrech přímo alergická.

[58]: Samozřejmě, občas se vyfikne většina holek, ale já mám pocit, jako by se ode mě očekávalo, že to bude můj denní rituál a mě upřímně ani nebaví vypadat pořád dobře, aby na mě někdo zíral. Když mám na to náladu, prosím, když ne, fuck it.

Jinak díky, účel to splnilo, jsem ráda, že se s tím někdo ztotžní.

62 Alciellë Alciellë | E-mail | Web | 16. listopadu 2013 v 22:28 | Reagovat

Mně naopak přijde, že "trendem" není krása a tak, ale to, že většina holek vleze skoro každému do postele a ještě se tím chlubí, kolik kluků vystřídalo a jak kluci po nich pálí. Kamarád řekl, že právě ty holky jsou zajímavé tím, jak jsou jednoduché - stačí jim jen sex. Mně to přijde dost.. jak to jen napsat? Příšerný, vypadá to, že holka už si neváží sama sebe a chce nějak zviditelnit, být pro ně oblíbená, tak udělá pro to vše za jakoukoliv cenu (i kdyby měla ztratit nejlepší kamarádku). Ale to zase záleží na povaze té dotyčné holky, stejně tak to s modou a líčením apod. Ono je fajn být někdy obyčejná ;). Aspon nějak se odlišíme =). Ale je pravda, že v poslední době se snažím líčit a jít s dobou, ale jsou dny, kdy radši jezdím do školy i jinam nenalíčená a už i pomalu nechávám líčení. Kdo chce, tak tomu se líbit budu, nepotřebuji se líbit někomu, kdo o mě nebude stát takovou, jaká jsem "uvnitř". Ted ten komentář je zmatený a určitě nepochopíš, co jsem tím chtěla říct :D nějak jsem se do toho zamotala, to bude tím učením..

63 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 15. ledna 2014 v 21:02 | Reagovat

O tomhle tématu bych mohla tento komentář psát hodiny a hodiny :) ale zkusím to zkrátit ať tě tím nezatěžuju :-)
Souhlasím s tím, že dneska se na ženu pohlíží jinak než kdysi. Dřív prostě ženská byla ženskou a bylo jedno, že má tělo v šatech až po kotníky. Pro ty chlapy to prostě stále byla ženská. A já si myslím, že je velice roztomilé, když je slečna decentní a s líčením a dekoltem to nepřehání. Já se třeba nelíčím vůbec nosím sukni ke kolenům a tričko s dlouhými rukávy a nemyslím si, že by se na tomto světě nikdo neotočil :-D (ale o to se nestarám) ženská se má hlavně líbit sama sobě a jestli si nerada myješ vlasy (ostatně já taky, beru to prostě jako povinnost) tak když to uznáš za vhodné, že každou chvilku nemusíš běhat pod umyvadlo, když ti tam spadne kapka deště, tak proč ne? :-D ;-)  ;-)

64 Lennroe Lennroe | 18. ledna 2014 v 22:32 | Reagovat

[62]: Ale pochopím... to je právě ten problém, že holky nejsou tak v pohodě jako chlapi, hodně holek třeba vůbec nevěří, že i nenamalované s vlasy v culíku a v hadrech od táboráku mohou být pro někoho přitažlivé, mají pocit, že si chlapa musí zasloužit... a s tím právě souvisí to roztahování nohou každému, když proběhla taková ta sexuální revoluce a ukázalo se, že i ženy mohou mít rády sex a dopřávat si ho a tak se holky rozhodly, že je zřejmě i OK používat ho jako platidlo a když mají pocit, že nejsou dost krásné nebo oblíbené, začnou sbírat zářezy, aby na nich bylo aspoň něco. Holky o sobě přemýšlí jako o zboží, které si mají zákazníci rozebrat a když se o ně nepoperou hned, zkusí prostě zlevnit... což je mimochodem prima námět na článek, dík :)

65 Lennroe Lennroe | 18. ledna 2014 v 22:35 | Reagovat

[63]: Hodně holek má právě s tím "hlavně sama sobě" velký problém, potřebují, ayb jim jejich život a úplně všechno schvalovaly kámošky, kluci a rodiče a nenapadne je, že někdy prostě stačí, když člověk uznává sám sebe.
Je právě smutný, že po všech těch bojích za rovnoprávnost žen jsou to právě ženy, které se samy znovu znerovnoprávňují.

66 Alciellë Alciellë | E-mail | Web | 19. ledna 2014 v 11:26 | Reagovat

[64]: Tak to už se těším na článek ;). Já sama bych se jako zboží určitě nenabídla, to si radši počkám na toho pravého, i když to může znít trošku staromódně.

67 Aailyyn Aailyyn | Web | 20. ledna 2014 v 23:29 | Reagovat

[62]: Psala jsem to nahoře. Zaprvé mi přijde normální, že o sebe kultivovaný a vzdělaný člověk elementárně pečuje. A za druhé mi teda nepřijde nijak sexistické, že zkrátka mezi pohlavími panuje různost, my si ji uvědomujeme a navíc využíváme to, co nám bylo naděleno, abychom to zdůraznili za účelem přitahování opačného pohlaví. Asi mě feminističtěji naladěné dámy za tohle sežerou. Na takové ty hlášky o vnitřní kráse nevěřím. Což ovšem neznamená, že musíte cupitat na podpatcích i v neděli ráno pro rohlíky. Jen si osobně ty podpatky dost užívám právě proto, že jsem holka a holky nosí vysoké podpatky. Kluci ne. :-) Vždycky se nelíčím i bez tuny omítky na obličeji se mám fakt docela ráda, na druhou stranu mě ovšem fintění se prostě baví. Nepřijde mi to jako něco, co by mi bylo diktováno nebo to bylo ode mě očekáváno. Když se líčit nechci, tak mi můžou všichni škrábnout a vyběhnu do města nenamalovaná, ale když se líčit chci a chci poutat pozornost a chci využít toho, že jsem holka a holky se malují, no tak si to fakt užívám. Jo, pokud se pohybuju ve společnosti na určité kulturní výši, asi ode mě oprávněně očekává, že se o sebe elementárně budu starat, nebudu smrdět a tak. Jinak si myslím, že je to spíš o té výše zmíněné probuzené ženskosti. Jejími atributy nemusí být nutně vždy namake-upovaná tvář nebo vysoké podpatky.

68 Aailyyn Aailyyn | Web | 20. ledna 2014 v 23:45 | Reagovat

[67]: Navíc si teda myslím, že "být sexy" není výsadou dneška. Sexy a přitažlivé se snaží být ženy od věků. Jen se mění to, co je považováno za sexy a přitažlivé a erotické.

69 Lennroe Lennroe | 22. ledna 2014 v 1:30 | Reagovat

[67]: Dobře, tak co je elementární péče, pro mě je to sprcha, vyčištěné zuby a čisté prádlo denně a umýt vlasy, když to potřebují nebo když nevoní a co se týká oblečení, aby odpovídalo postavě dotyčného, bylo čisté a nevypadalo opravdu hodně použitě. To je myslím elementární péče, nic víc. A mě jde právě o to, co psala slečna "ta obyčejná" v komentáři 30, že i když dodržíš to elementární, což by měl každý, tak si vedle ostatních připadáš stejně pořád jako šmudla a není to proto, že bys chtěla být jako oni, ale proto, že se tak na tebe dívají. Každý automaticky počítá s tím, že budeš dělat něco navíc. Ale jen co se týká vzhledu. Skoro nikdo nečeká, že budeš dělat něco navíc ohledně práce, vzdělání, něčeho obecně prospěšného, to je bráno jako "wow, ona má něco navíc" kdežto u vzhledu to neplatí. A nemluvíme tady o ošklivých zanedbaných lidech, ale o lidech úplně obyčejných, které jejich vzhled prostě nezajímá a vypadjí normálně.
A k druhému komentáři, bingo, to je přesně to o čem mluvím, proč bych se prokristovy rány měla snažit být přes den ve škole nebo na nákupu sexy. Sexy potřebuju být, když si někoho hledám nebo v ložnice, nikde jinde. Můžu, ale nemusím a nevidím jediný důvod, proč bych měla být sexy, když se nesnažím nikoho zaujmout. Přesně o tom je celý článek, proč by snaha být sexy, měla být každodenní a samozřejmá.

70 Aailyyn Aailyyn | Web | 22. ledna 2014 v 9:47 | Reagovat

[69]: Já se prostě chci líbit. Ne konkrétnímu chlapovi (ačkoli tomu taky, ale o tom teď nemluvím :-), ne nějaké neurčité množině chlapů, mezi kterýma bych ráda nějakýho ulovila. (Přestože mi zálibné mužské pohledy radost dělají.) Chci se líbit sobě, chci mít dobrý pocit. Proto dělám něco navíc. Mně nestačí elementární péče o zevnějšek a nemám pocit, že by ode mě čekalo okolí, že mi to nebude stačit. Líčím se podle nálady. Vlasy mám sestříhané, takže konstantně vypadají líp, než kdybych na ně ani nehrábla. V šatníku nemám jiné oblečení než to, které mi vyloženě sluší, takže i když sáhnu po tom prvním, co je tam po ruce, vždycky to vypadá, že jsem si na tom dala záležet. A že by zároveň moje okolí nečekalo, že umím smysluplně konverzovat o renesančním umění, protože si mám prostě hlavně na pusinku napatlat rtěnku a tvářit se roztomile. A tím moje holčičí úloha končí. Asi se pohybuju v jiném světě. V mém okolí jsou asi především estéti a lidi, kteří od života něco chtějí a snaží se z něj v rámci svých možností prostě maximum vytřískat. Nejsou to intelektuálové, kteří jakoukoli výraznější péčí o svůj zevnějšek okázale pohrdají a taky to nejsou povrchní blbci, co pečují jen o fyzično. Zcela automaticky dělají obé.

71 mys mys | 16. března 2016 v 16:45 | Reagovat

Sice je to starý článek, ale je tak dobře napsaný, že nemůžu nereagovat. Máš pravdu. Nevyznívá to vůbec jako závist "krásnějším" ženským a jestli to tak někdo pochopil, tak musí být rozumu mdlého.
Já hlavně nechápu, proč se za známku toho, že o sebe ženská dbá, považuje odporná zmalovanost. Ty sračky nemají sakra na obličeji co dělat! Navíc většina z toho je jednak testovaná na zvířatech, druhak i přes ty "testy" (jo, člověk je fakt velký králík, OMG!) toxická. Vypadá to otřesně. Vždycky se mi hnusily namalované ženy, už když jsem byla úplně malé děcko. Stejně tak mi rvou oči nalakované nehty a úplně nejhorší je, když je ten lak částečně odrbaný. To bych málem zvracela. To spíš považuju za zanedbanost, ne to, že se žena nelíčí. I zmalovaná žena může být zanedbaná a nemytá X dní, jenom na sebe naleje litry "voňavky", aby ten puch přebila (ne, nefunguje to!).
Šlapkovské hadry jsou taky děs běs. Nechápu ani z pohledu chlapů, že se jim to může líbit. Spíš mi připadá, že mají tak vymytý mozek všudypřítomným pornem a pornočasopisy, že se jim holt podvědomě fixuje, že tak má vypadat žena, přitom to je nějaký přelíčený, silikonem vycpaný zfotošopovaný hnus, který lidskou bytost připomíná jen vzdáleně. Ne, fakt nepochopím, proč bych tak měla vypadat.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama